, ,

rudskogen

Asfalt Classic Rudskogen 17-18. Sierpien 2019. Za nami kolejne motoryzacyjne wydarzenie tego lata - wyścigi samochodów klasycznych na torze Rudskogen w Norwegii. Planowo wyścigi na torze miały odbyć się w sobote 17 sierpnia, jednak ze wzgledów na dość duże opady deszczu tego dnia przełożono wydarzenie na niedziele 18. sierpnia. Na tym wydarzeniu oczywiście nie mogło zabraknąć dwóch największych miłośników motoryzacji, mnie i Dzefreja.

Kilka slów o samym torze - Rudskogen Motorsenter to najstarszy w Norwegii tor do wyscigów asfaltowych, otwarty w 1990 r. W 2006 roku rząd Norwegii wybrał Rudskogen Motorsenter jako glówny krajowy obiekt do sportów motorowych, w wyniku czego tor przeszedł modernizację i obecnie jest profesjonalnym torem wyścigowym. Tor ma dlugość 3,254 km, położony jest na pofałdowanym terenie leśnym i uważany jest za technicznie wymagający dla kierowców. Najdłuższa prosta ma 640 m, a róznica wysokości wynosi 42 m (138 stóp). Wyścigi samochodów sa organizowane w róznych klasach, a tor jest również wynajmowany prywatnie na imprezy firmowe i szkolenia. Tor znajduje się w miejscowości Rakkestad oddalonej od centrum Oslo o 90 km. 

Na torze byłem pierwszy raz i powiem szczerze że zrobił na mnie ogromne wrażenie, zarówno jeżeli chodzi o samo położenie toru, jego charakterystykę oraz atmosfery która panowała w czasie wyścigu. Tego dnia na torze, oficjalne spotkanie miał mieć klub Lamborghini Norge, jednak ze wzgledów na opady deszczu żaden z samochodów Lamborghini nie zjawił sie na Rudskogen. Wsród rajdowych samochodów przeważały klasyczne rajdówki. Ku naszej uciesze w zawodach brał udział Lamborghini Huracan ze stajni Zyrus Engineering. Bezkonkurencyjnie okazał sie najszybszym samochodem zawodów - królowal również poza torem.